יום חמישי, 23 באוגוסט 2012

לקראת טבלט בכיתה

קיבלנו טאבלטים כניסוי עם אחת השכבות בתיכון למדעים. מאד שמחתי, הזדמנות נהדרת לנו ועוד דוגמה לחזון ולחדשנות של ההנהלה. אני מתכננת להשתמש בטאבלט בהוראה כדי להראות מצגות וסירטונים, לחפש ולקרוא מידע בנושאים שעולים בשיעור, לעשות מבחנים ובחנים ב- moodle בזמן השיעור ובטח יש עוד דברים שעוד לא חשבתי עליהם. 

ניהול השיעור עם טאבלט
One note
יחד עם הטאבלט אנחנו מקבלים אפליקציה עם ספר הלימוד, הנקראת learni. האפליקציה מאפשרת לעבוד מתוך ספר הלימוד - להצמיד לו ברובד נוסף סימניות, סיכומי השיעור של התלמיד, סירטונים ועוד. גם אפשר לראות כך אם הילדים יצאו מהספר ומשוטטים ברחבי הרשת, ו- "למגנט" אותם חזרה לספר. נשמע יפה, אבל זו לחלוטין אינה הדרך שבה נראה לי נכון ללמד.
הרעיון הבסיסי של האפליקציה הזו בעייתי בעיני. מצד אחד אנחנו מביאים קדמה טכנולוגית להוראה שלנו, ובו בזמן, מתבססים על שיטות פדגוגיות של המאה ה-19. כיום הידע לא נמצא רק בספר הלימוד - ולא נכון לתת לספר הלימוד את המקום הזה שלא מגיע לו, גם אם הוא מעודכן ומהימן. היום הידע נמצא במקורות מגוונים ורק חלקם בספר, אחרים במאגרי מידע וכולי. ובכלל, אני לא מלמדת כך. בכיתה מתרחש תהליך ועולים רעיונות ורק מידי פעם נעזרים בספר כמקור מידע ובטח שלא מקור המידע היחידי. נכון יותר לדעתי שאפליקציה המיועדת לכיתה תצא מידע של התלמיד.

 באפליקציית הפנטזיה שלי:
- מסך הכניסה דומה ל- onenote ויכול לכלול מלבד נושאים בהם מתעסקים בביה"ס גם נושאים מתחומי העניין האחרים של הילד.
- בכל קורס שלומדים יש מחברת דיגיטלית שהתלמיד יוכל לעשות לה פרסונליזציה - לקשט, להשתמש בצבעים, לכתוב גם בהקלדה וגם ב- freehand, להקליט את מהלך הכתיבה והציור שלו (כמו ב-khan academy), וגם במפות מושגים.
- מחברת זו תייצג את הידע שלו ואליה הוא יוסיף דברים שהוא כותב, מצגות, תמונות, סירטונים וגם קטעים מהספר ולא הפוך - הידע בספר והילד מוסיף אליו את כל הדברים שהזכרתי כולל הכתיבה שלו. זה יוצר ניכור בין הידע לילד.
- אחד מהאייקונים בדף הכניסה צריך להיות קישור ל-moodle, או לסביבת למידה סגורה אחרת בה משתמשים בשיעור. 
אני רוצה שדפים במחברת של הילדים יוכלו להיראות כך בנוסף לאפשרות של הקלדה כמובן:

Khan Academy: mitosis
Khan Academy: History













אם משהו מכיר אפליקציה כזו או דומה באנדרואיד, אודה מאד אם תכניסו תגובה למטה.


בנוגע לבעיה של עזיבה "מטאפיזית" של התלמידים בשיעור - בפוסט בהמשך - יש לי כמה רעיונות ואני מקווה שיגיעו מי שיוסיפו רעיונות בתגובות.

2 תגובות:

  1. שלום שמי יהודה לוי
    אני מעצב ומאפיין את אפליקציית SCHOOLY
    אשמח לשוחח איתך על הנושא .
    judale1983@gmail.com

    השבמחק
  2. שלום שמי יהודה לוי
    אני מעצב ומאפיין את אפליקציית SCHOOLY
    אשמח לשוחח איתך על הנושא .
    judale1983@gmail.com

    השבמחק